Content marketing, czyli publikowanie wartościowych treści oraz przyciąganie nimi klienta staje się coraz bardziej popularny. Jest on wprowadzany na rzecz krzykliwych reklam, które oprócz swojej formy nic nie wnoszą do danego tematu. Wiele dużych firm zauważywszy ten trend, publikuje przeróżne poradniki czy przydatne materiały. Nawet sama wyszukiwarka Google lepiej “traktuje” witryny, na których znajdują się szczegółowe dane czy wartościowe informacje dodawane regularnie. Content marketing jest również wartościowy zarówno dla klienta, jak i dla osoby chcącej pozyskać nowych odbiorców. Czym zatem jest Content Marketing? Jakie korzyści ze sobą niesie? Jakie typy treści możemy publikować? Odpowiedzi na te pytania, przydatne porady oraz wskazówki prezentujemy w dalszej części tekstu.

Czym jest Content Marketing?

Content Marketing to marketing treści. Opiera się on na publikowaniu ciekawych, przydatnych i wartościowych tekstów. To właśnie one są głównym motorem napędowym całego założenia. Content Marketing zakłada regularne publikowanie przydatnych treści, które skłonią użytkownika do podjęcia odpowiednich działań np. poprzez stworzenie profesjonalnego wizerunku czy dostarczenie odpowiednich danych. Wartościowy Content ma również przyciągać nowych użytkowników i klientów do naszej marki, którą będą traktować jako źródło merytorycznej i rzetelnej wiedzy. Content Marketing może występować w różnej formie i być wprowadzany w różnych miejscach w sieci. Content Marketing może być stosowany zarówno jako podstawowa strategia reklamowa, jak i uzupełnienie innych strategii marketingowych. Nie niesie on ze sobą nowych wymagań ani zagrożeń np. utraty profitów zdobytych w innych typach marketingu.

Korzyści Content Marketingu

Content Marketing ma bardzo wiele korzyści i warto posłużyć się nimi do zdobywania nowych klientów. Pierwszą z nich jest wartościowa zawartość. Obecnie w sieci pełnej pustych i bezwartościowych tekstów rzetelna treść jest bardzo pożądana. Użytkownicy stają się również coraz bardziej wymagający a dostarczenie im ciekawych tekstów czy przydatnych poradników to klucz do sukcesu. Wiele osób wyszukuje takie treści i są one niczym magnes przyciągający nowych użytkowników. Content Marketing jest również dość prosty we wdrożeniu. Napisanie samodzielne tekstu lub jego zlecenie i opublikowanie nie wiąże się z żadnymi skomplikowanymi procesami. Content marketing wpływa również bardzo pozytywnie wizerunkowo na naszą markę. Jeśli publikujemy przydatne teksty, poradniki czy artykuły sponsorowane, nasza firma czy produkt są postrzegane równie profesjonalnie. Content marketing pozwala również wytworzyć relacje między marką a klientem, który będzie wracał, aby regularnie korzystać z przydatnych materiałów.

Jakie treści publikować?

Content marketing posiada bardzo wiele różnego rodzaju form. Ich odpowiedni dobór jest bardzo ważny i pozwala osiągnąć konkretne korzyści. Marketing treści możemy stosować poprzez tworzenie wpisów blogowych, tekstów tematycznych, postów na portalach społecznościowych, poradników, tekstowych spotów sponsorowanych, tutoriali, e-booków, czy nawet e-mail marketingu. Do nieco bardziej atrakcyjnych form należą materiały video, grafiki, raporty, audiobooki, live-y/streamy oraz vlogi. W świecie rzeczywistym prowadząc stacjonarny biznes, również możemy działać i korzystać z Marketingu treści. Dobrym przykładem na to są broszury reklamowe, ulotki, kalendarze, książeczki, katalogi, wkładki do gazet czy teksty sponsorowane w prasie drukowanej.

Gdzie publikować treści?

Jeśli wybierzemy już sposób oraz formę Content Marketingu mamy również do wyboru wiele możliwości odnośnie miejsca publikacji treści. Z pewnością będzie to własna strona internetowa oraz blog firmowy. Te miejsca przyciągać będą potencjalnych klientów oraz sprawiać, że użytkownicy zostaną na witrynie, będą z chęcią czytali ciekawe artykuły oraz wpisy. Doskonałym miejscem, które również pozwalają zaprezentować przydatną treść są portale społecznościowe i profile na nich. Choć w tym miejscu będziemy mieli pewne ograniczenia co do długości tekstu posty są świetnym sposobem na zainteresowanie nowych klientów. Na portalach społecznościowych gdzie można znaleźć wiele spamu oraz bezwartościowych reklam ciekawy krótki artykuł, darmowy e-book czy poradnik może zrobić dużą furorę. W tym miejscu korzystne będzie również polecanie danej treści między użytkownikami. Pozwoli to automatycznie pozyskiwać nowych odbiorców. Content marketing stosować możemy również na zewnętrznych stronach w postaci artykułów sponsorowanych. Umieszcza się je wraz z subtelną reklamą marki np. na poczytnych portalach tematycznych czy w serwisach. Gdy nasze działania opierają się w świecie realnym — również może tam stosować Content Marketing. Stworzenie broszury, ulotki, czy ciekawej książeczki rozdawanej klientom będzie strzałem w 10. Materiał taki z pewnością zostanie przekazany dalej, jeśli będzie zawierał ciekawe informacje, a nowe osoby dowiedzą się o istnieniu naszej cukierni czy sklepiku z pamiątkami. Możemy rozdawać je jako ulotki, pozostawić w lokalnych miejscach użytku publicznego, wrzucać do skrzynek czy wręczać je klientom bezpośrednio do zamówienia. Jeśli treść będzie wartościowa, z pewnością forma nie będzie miała aż tak dużego znaczenia.

Czy warto?

Zdecydowanie tak! Content Marketing to bardzo pozytywny i uniwersalny sposób na przyciągnięcie do siebie nowych klientów oraz stworzenie pozytywnego wizerunku. Nie jest trudny w wykonaniu, wiele agencji reklamowych oferuje jego wdrożenie, a sam marketing treści przez dłuższy czas będzie przynosił dobre rezultaty. Możemy wdrożyć go również samodzielnie, jeśli znamy się na branży i w niej działamy czy używać go na różnych poziomach rozwoju marki — od jej początków po czasy, kiedy będziemy dużą i renomowaną firmą. Dobrym posunięciem jest również stworzenie kilku wartościowych postów czy tekstów oraz obserwowanie reakcji użytkowników. Jeśli samodzielnie przekonamy się o skuteczności marketingu treści, będziemy mogli zwiększyć nakłady i rozszerzyć swoje działania.


Write A Comment