Twój sklep internetowy nie przynosi zysków, jakich oczekujesz? Klienci nie znajdują sklepu lub szybko opuszczają stronę? W takim razie audyt sklepu internetowego jest przeznaczony właśnie dla ciebie.

Audyt SEO sklepu internetowego. Oddaj swój sklep internetowy w ręce profesjonalistów!

Audyt e-commerce to kompleksowe działania mające na celu poprawienie widoczności twojego sklepu internetowego w wyszukiwarkach internetowych. W ramach audytu nie skupia się na ruchu, który pochodzi z kampanii reklamowych, a bierze pod uwagę jedynie ruch organiczny.

Ze względu na złożoność procesu, jakim jest audyt ecommerce najlepszym wyjściem jest skorzystanie z oferty profesjonalnej agencji. Wieloletnie doświadczenie oraz wiedza osób przeprowadzających audyt, pomaga w celnym określeniu problemów strony. Zespół specjalistów, który przeprowadza audyt sklepu internetowego w agencji InClick, to najlepsze rozwiązanie dla twojego sklepu internetowego.

Cena audytu sklepu internetowego

Audyty sklepów internetowych to bardzo indywidualne działania. Stąd też ustalenie jednej ceny za działania audytorskie jest praktycznie niemożliwe. Ważnym czynnikiem w wycenie audytu SEO w branży e-commerce jest wielkość strony czy ilość produktów, które znajdują się w sklepie internetowym.

Skuteczny audyt dla sklepów e-commerce obejmuje audyt sklepu internetowego zleceniodawcy oraz działania konkurentów. Sprawdzenie pod kątem SEO strony głównej to tylko wierzchołek góry lodowej. Zakres audytu różni się znacznie w przypadku strony butikowej, gdzie znajduje się kilka produktów, niż w przypadku hurtowni, która posiada wiele podstron oraz tysiące produktów.

Audyt SEO ecommerce – kluczowe elementy

Kompleksowy audyt powinien przeanalizować każdy element sklepu internetowego indywidualnie oraz rzetelnie porównać go na tle konkurencji, oraz z wytycznymi Google, który jest hegemonem na rynku wyszukiwarek internetowych w Polsce. Następnym krokiem jest stworzenie dokładnego raportu z działań audytorskich.

Jak powinno wyglądać sprawozdanie z audytu SEO? Przede wszystkim musi obejmować wszystkie elementy, które znajdują się na stronie. Przyjmuje się, że im większy zakres audytu, tym pozycji w raporcie powinno być więcej, by wdrożenie audytu mogło zostać przeprowadzone efektywnie.

Widoczność dla botów i eliminacja błędów

Roboty wyszukiwarki, to swoiste jury, które wystawia noty dla twojego sklepu internetowego i przekazuje je do wyszukiwarki. Eliminacja wszelkich błędów, szczególnie w kodzie strony, a także optymalizacja strony, by była jak najbardziej przyjazna algorytmom wyszukiwarki, co sprawi, że zostanie szybciej zindeksowana i wyświetlona w SERP.

Analiza słów kluczowych

Słowa kluczowe to drogowskazy, które pozwalają połączyć użytkownika wpisującego daną frazę w wyszukiwarce ze sklepem, który według algorytmu najlepiej odpowiada jego wyszukiwaniu. Działania SEO powinny przede wszystkim przeanalizować czy twój sklep internetowy jest pozycjonowany na frazy, które pozwolą mu zaistnieć w wynikach wyszukiwania Google dla odpowiednich osób – potencjalnych klientów.

Grafiki – wielkość i opis

Na każdej stronie WWW, a w szczególności w sklepie internetowym, powinny znajdować się grafiki. Ich wpływ na kupującego jest nieoceniony. Pod kątem pozycjonowania sklepów internetowych ważny jest przede wszystkim techniczny aspekt obrazków. Powinny być skompresowane oraz nieprzekraczań 100 MB wielkości, by nie miały negatywnego wpływu na szybkość ładowania strony. Kolejny aspekt należy uwzględnić dla robotów wyszukiwarki – atrybut ALT. Roboty nie potrafią (jeszcze?) określić, co przedstawia grafika, dlatego w atrybucie ALT należy wpisać to, co znajduje się na zdjęciu.

Czas ładowania witryny

Responsywność strony to bardzo ważny aspekt w procesie pozyskiwania przyszłych klientów. Zbyt długie ładowanie się strony sprawi, że użytkownik zrezygnuje ze sprawdzenia asortymentu twojego sklepu i wybierze konkurencję. Częścią audytu sklepu powinno być także sprawdzenie szybkości ładowania się strony na urządzeniach mobilnych, które są w dużej części używane do zakupów online.

Badanie wszystkich treści na stronie

Według badań efektywność sprzedaży internetowej w dużej mierze zależy od opisów produktów, jakie znajdują się w sklepie. Opisy muszą być tak skonstruowane, by zachęcić klienta do kupna przy jednoczesnym zachowaniu zasad, które narzuca pozycjonowanie. Takie same wytyczne powinny zostać zastosowane gdy chodzi o opisy kategorii.

Linkbuilding

Pod pojęciem linkbuildingu kryje się zarówno linkowanie wewnętrzne jak i zewnętrzne. W linkowaniu wewnętrznym podczas audytu SEO trzeba sprawdzić, czy prowadzą w odpowiednie miejsca. Linkowanie wewnętrzne w praktyce ważne jest zarówno dla użytkowników jak i dla robotów wyszukiwarek. Dodatkowo audytor powinien także przeprowadzić analizę linków zewnętrznych oraz ocenić jakość tego portfolio.

Analiza czynników UX

Audyt UX jest bardzo ważny kiedy chcesz sprawdzić, jak twój sklep jest odbierany przez klienta w warstwie graficznej. Intuicyjne poruszanie się po stronie czy przyjemna dla oka oprawa graficzna są ściśle związane z poprawą współczynnika konwersji, który bezpośrednio przekłada się na lepsze zarobki twojego sklepu.

Kiedy warto przeprowadzić audyt SEO sklepu internetowego?

Gdy widoczność strony twojego sklepu internetowego spada. Najłatwiej zrobić to poprzez Google Search Console. Dla sklepu internetowego audyt warto wykonać, gdy odnotowujesz wzrost ruchu, ale współczynnik konwersji spada. Sam audyt to nie pozycjonowanie czy reklamy jak Facebook Ads, jednak raport zawierający wnioski pokontrolne pozwoli na wdrożenie zmian i pozycjonowanie strony w dobrym kierunku.


Write A Comment