Handel internetowy jako pomysł na biznes

Wiele osób decyduje się prowadzić działalność, która polega na sprzedaży przedmiotów przez Internet. Wybór takiej drogi podyktowany jest zwykle tym, że dana osoba nie ma odpowiednio dużych środków na start albo obawia się otwierać sklep stacjonarny.

Drobny handel

Drobny handel w sieci można prowadzić z poziomu własnego mieszkania. Trzeba się jednak liczyć z tym, że taka działalność zawłaszczy nam przestrzeń życiową, bo ciągle trzeba będzie coś magazynować, przechowywać materiały do pakowania. Przy handlu internetowym dużą część czasu spędzamy w domu. Jesteśmy stale zależni od połączenia z Internetem, bo stale sprawdzamy, co dzieje się na naszych aukcjach, musimy ewidencjonować nasze zamówienia, odpowiadać na pytania klientów. W portalach sprzedażowych ciągle coś trzeb uaktualniać, dodawać oferty. Dużo czasu zajmuje także robienie zdjęć produktów i ich obróbka. Poza domem spędzamy czas głównie wtedy, gdy poszukujemy nowych towarów i jeździmy po hurtowniach. Dużą część towarów możemy też zamawiać przez Internet.

Dużą uciążliwością handlu internetowego jest codzienna konieczność robienia wysyłek czy to przez kurierów czy przez pocztę. Adresowanie i pakowanie przesyłek zajmuje naprawdę dużo czasu a kontakty z kurierami nie należą do najłatwiejszych.

Minusy handlu wysyłkowego

Handel wysyłkowy jest działalnością dość problemową. Nieustannie zdarzają się spóźnienia w dostawach, pomyłki i towary nadające się jedynie do reklamacji. Klienci, choć nie widzimy ich osobiście również są problemowi, często mają roszczenia, wydzwaniają o różnych porach, piszą dziesiątki maili. Spedytorzy spóźniają się z wysyłkami, gubią paczki i ciągle trzeba coś wyjaśniać. Wreszcie portale sprzedażowe także nie należą do najuczciwszych, trzeba bardzo pilnować swoich rozliczeń, bo bardzo często nie chcą zwracać prowizji od transakcji, które nie doszły do skutku.

Jak widać, życie sprzedawcy internetowego nie jest łatwe. Jest to biznes bardzo obciążający psychicznie i czasowo, zyski są raczej niewielkie i dodatku bardzo nierówne.

Promocja produktu

Dla każdej firmy, która wprowadza nowe produkty na rynek, sprawą wyjątkowo ważną staje się ich odpowiednia promocja. O czym warto pamiętać? Jakie czynniki mogą mieć istotny wpływ na sprzedaż nowego produktu?

Promocja produktu wymaga od każdej firmy zadbania o wiele istotnych kwestii. Ważna jest tu nie tylko cena i reklama, ale i takie „szczegóły” jak projekty graficzne samych produktów oraz ich opakowanie. Design produktu jest dziś jedną z tych rzeczy, w które z pewnością warto zainwestować. Kiedy można liczyć na sukces? Bez wątpienia produkt, który ma się dobrze sprzedawać, powinien skutecznie przyciągać uwagę swoim wyglądem. To, jak prezentuje się on na sklepowej półce, w znacznym stopniu decyduje o tym, jak będzie się on sprzedawać.

Projekt graficzny

Promocja produktu, który dopiero jest wprowadzony na rynek, musi kłaść silny nacisk na jego atrakcyjny wygląd. Wszak klienci niewiele jeszcze wiedzą na jego temat, trzeba ich zatem skutecznie przekonać do dokonania takiego zakupu. Ważna jest też odpowiednia promocja produktu, szczególnie w środowisku branżowym. Dobrym miejscem na prowadzenie takiej promocji są różnego rodzaju targi, dzięki którym można nawiązać wiele nowych znajomości, a tym samym pozyskać cennych partnerów biznesowych oraz nowych klientów.

Podobne wpisy