Założenie sklepu internetowego to w dzisiejszych czasach stosunkowo łatwa rzecz. Wystarczy mieć połączenie z Internetem i ciekawy pomysł na biznes w sieci, aby móc zostać właścicielem e-sklepu. Jednak nawet najbardziej oryginalny i odpowiadający potrzebom rynku biznes nie wypali, jeśli nie będzie mu towarzyszyć reklama, nie bez przyczyny zwana dźwignią handlu. Oczywiście, w tym obszarze Internet daje olbrzymie możliwości.

Reklama w internecie

Podstawową jest rzecz jasna wykupienie reklam. Uwagę internautów mogą przy tym przyciągać zarówno różnych rozmiarów banery z grafiką, jak i reklama tekstowa, np. AdWords. Wielkim narządziem marketingu są również portale społecznościowe. Fanpage na Facebooku skutecznie może nam zbudować grono fanów sklepu, którzy szybko przekształcą się w stałych klientów. Warto rozważyć, zwłaszcza w początkowej fazie, wykupienie usługi promowania naszej strony wśród pewnych konkretnych grup użytkowników Facebooka. Również Twitter umożliwia założenie strony firmy, za pomocą której możemy po prostu dodawać szerokie grono odbiorców do obserwowanych i tym sposobem poszerzać target naszego sklepu. Dodatkowo i ten portal umożliwia wykupienie statusu strony sponsorowanej, którą zobaczy więcej użytkowników.

Pozycjonowanie stron www

Osobnym tematem jest pozycjonowanie (tzw. SEO), czyli ogół działań zmierzających do optymalizacji pozycji strony w wyszukiwarce. Pozycjonowanie strony odbywa się w oparciu o słowa kluczowe związane z tematyką sklepu (np. kosmetyki, medycyna, muzyka) i wykorzystuje szereg narzędzi takich, jak np. teksty SEO, zawierające dużo słów kluczowych i przez to wpływające na widoczność strony w wyszukiwarce internetowej. Należy jednak uważać na tzw. działania black hat SEO, czyli sztuczki webmasterów ogłupiające silniki wyszukiwarek, a w efekcie źle wpływające na ich pracę. Działania typu black hat SEO fatalnie wpływają na wizerunek firmy, która je stosuje.


Write A Comment