Reklamowanie się w sieci zyskało grono bardzo wielu zwolenników. Dzieje się tam między innymi dzięki szerokiemu wyborowi możliwości i dużej skuteczności. Chcąc promować się w ten sposób oprócz wielu korzyści, stajemy również przed dylematem, jakie opcje mamy do wyboru i którą wybrać, aby przynosiła najlepsze skutki.

Poniżej przedstawiamy najciekawsze opcje reklamowania się w sieci, które oferuje nam internet i podpowiadamy które rozwiązanie będzie najskuteczniejsze w danej sytuacji. Dołączamy też garść porad przydatnych podczas promowania się w internecie.

Własna strona internetowa

Blog i strona www

Pierwszym sposobem reklamowania się w sieci jest własna strona internetowa lub blog firmowy. To miejsce, w którym mamy do dyspozycji bardzo dużo miejsca i możemy odpowiednio przedstawić swoją markę i ofertę. Posiadając nasz adres internetowy, możemy również kierować na niego ruch z reklam lub bezpośrednio zachęcać np. kontrahentów czy klientów do odwiedzania witryny.

Dobrym rozwiązaniem jest również pozyskiwanie ruchu bezpośrednio z wyszukiwarki Google, pozycjonując witrynę, czyli sprawiając, że będzie ona wysoko w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie nie jest trudne, a część działań seo będziemy mogli wykonywać samodzielnie takich jak np. linkowanie czy pisanie tekstów seo z odpowiednimi frazami na stronie, pod jakimi chcemy być wyszukiwani. Własna witryna nie jest droga i jest to koszt rzędu kilkudziesięciu złotych rocznie.

Stronę lub bloga możemy zaprojektować samodzielnie, używając programów do tworzenia stron lub kreatorów witryn online, gdzie nie musimy nic pobierać, a proces tworzenia jest bardzo prosty. Możemy w nich również wykupić adres i nie martwić się hostingiem witryny. Na blogu czy własnej witrynie oprócz prezentacji firmy możemy publikować poradniki, teksty czy materiały, które przyciągać będą odbiorców i sprawią, że nasza marka będzie odbierana profesjonalnie.

Reklama na facebooku

Facebook Ads, czyli Facebook i Instagram

Kolejnym bardzo korzystnym rozwiązaniem jest reklamowanie się na Facebooku. To największy portal społecznościowy na świecie. Ma on wiele milionów użytkowników, a przystępna forma reklamy pozwala dotrzeć do nich tanio, szybko i zaprezentować swoją reklamę w odpowiedniej formie. Reklamowanie się na Facebooku polega na uruchomieniu własnej kampanii reklamowej. Może uczynić to każdy użytkownik Facebooka. Odbywa się to w przyjaznym kreatorze reklam, dzięki któremu określimy wszystkie parametry kampanii reklamowej i nawet w ciągu 30 minut zaczniemy emitować reklamy. Będą one docierały do użytkowników w różnej formie.

Do wyboru będziemy mieli między innymi:

  • typowe posty
  • grafiki
  • materiały w panelach bocznych
  • materiały video

Korzystając z Facebook Ads, możemy również publikować naszą reklamę na Instagramie.

Plusami tego rozwiązania bez wątpienia są prostota, koszty i skuteczność. Kampanie reklamową na Facebooku możemy uruchomić już w cenie kilkunastu złotych, za które dotrzemy do kilkuset odbiorców. Koszty określamy samodzielnie praktycznie od kilku złotych wzwyż. Dzięki Facebookowi docieramy do osób mieszkających w danej lokalizacji lub określamy grupy odbiorców. W ten sposób możemy sprecyzować, że naszą reklamę zobaczą kobiety w wieku od 25 do 35 lat w dużych miastach.

Oprócz parametrów wieku, płci, lokalizacji czy narodowości istnieje kilkaset innych parametrów dotyczących upodobań, zainteresowań, nawyków czy sytuacji zawodowej. Reklama jest również prosta w uruchomieniu, dzięki czemu nie musimy prosić nikogo o pomoc.

Influencer

Influencer Marketing

Jeśli chcemy promować własną markę lub produkt, warto też rozważyć coraz to bardziej popularny Influencer Marketing. Jest to forma reklamowania się polegająca na polecaniu naszych produktów przez osoby znane. W internecie istnieje wiele influencerów, którzy w zamian za wynagrodzenie są skłonni stworzyć post, materiał czy nagranie wideo, na którym promują nasz produkt i polecają go. Możemy w tej opcji skorzystać np. ze specjalnych serwisów, gdzie znajdziemy wielu influencerów. Są oni pogrupowani ze względu na kilka kategorii takich jak portal społecznościowy, na jakim działają (np. Facebook, YouTube, blog itp.), ilość fanów, cena czy tematyka. Dzięki temu będziemy mogli wybrać odpowiedniego influencera, który będzie reklamował nasz produkt. W cenie kilkunastu — kilkudziesięciu złotych możemy wykupić promocję u influencera nawet z kilku tysiącami fanów.

Plusami tego rozwiązania jest forma reklamy. Osoby, którym jest polecany nasz produkt, znacznie chętniej skorzystają z niego, gdyż polecać będzie np. naszą piłkę im ich idol mający vloga piłkarskiego. Reklama taka jest korzystna cenowo, prosta do przeprowadzenia i bardzo elastyczna. Samodzielnie na takich portalach czy bezpośrednio kontaktujemy się z influencerami i uzgadniamy warunki promocji. Wydajemy również pieniądze jedynie na promocje w grupie osób zainteresowanych daną branżą czy tematyką co przekłada się na efektywne wydanie budżetu reklamowego.

Reklama w google

Google Ads — Google i YouTube

Jednym z najpopularniejszych sposobów reklamowania się w internecie i promowania własnej marki jest reklama w Google i YouTube. Korzystając z programu Google Ads, możemy stworzyć swoją własną kampanię reklamową, która będzie emitowana właśnie w tych serwisach. Do wyboru mamy tradycyjną wyszukiwarkę Google, strony partnerów Google i serwis YouTube. W zależności od wyboru reklama naszego produktu będzie miała różne formy. W wyszukiwarce Google reklama ma formę wyniku wyszukiwania, który umieszczany jest nad standardowymi wynikami.

Dzięki temu większość osób szukających mechanika lub cukierni kliknie w pierwszy najwyżej umieszczony — nasz link sponsorowany. Reklama w serwisie YouTube ma formę materiału video wyświetlanego w trakcie filmików, a reklama na stronach www partnerów Google umożliwia wyemitowanie graficznej reklamy w postaci  baneru – obrazka. System Google Ads jest łatwy i poradzimy sobie z jego obsługą samodzielnie, określając parametry reklamy oraz to do kogo ma trafić reklama i komu będzie wyświetlana. W ten sposób możemy reklamować się zarówno jako mała marka, osoba prywatna czy duża firma.

Jeśli jesteś zainteresowany reklamą zapraszamy do skorzystania z usług agencji interaktywnej z Mysłowic – https://mediaproject.pl


Write A Comment