Każdy serwis w internecie ma swój cel przeznaczenia. Bez znaczenia czy jest to serwis sportowy, blog społecznościowy czy strona o hodowli biedronek – każda strona istnieje w konkretnym celu. Jeżeli chcemy osiągnąć wymarzony cel nasza strona powinna odznaczać się określonymi cechami.

Poprawa użyteczności (UX)

Nawet nie spodziewasz się jak wiele możesz zyskać dla swojej witryny jeśli wzmocnisz nawigację w jej obrębie. Najważniejsze treści powinny być najszybciej dostępne. Na przykład w sklepie internetowym stronami niezbędnymi są warunki dostawy oraz gwarancji! Należy wkomponować na naszych podstronach ścieżkę dostępu do danego położenia, aby użytkownik cały czas potracił stwierdzić gdzie przebywa. Wysoki wskaźnik zamówień pozwala Ci stwierdzić, że zastosowana nawigacja działa bez zarzutu.

Wartościowa treść

Wielką wartością każdego serwisu w sieci jest jego treść – wyznacznikiem jej jakości jest jej użyteczność dla użytkownika. To co raduje wielu webmasterów to duża liczba odwiedzin na ich stronie. Nie należy jednak traktować tego jako wskaźnika sukcesu. Jeśli przedstawimy nasz produkt milionowi osób ale nie będą one nim zainteresowane to nic nie zarobimy. Nawet najlepsza treść nie jest tak samo cenna dla każdego! Pracuj żeby dopasowywać przedstawiane oferty do tego czego szukają osób wchodzących na Twoją stronę internetową.

Reklama w social media

Jeśli chcesz wykorzystać potencjał swojej witryny będziesz musiał w jakiś sposób dotrzeć do użytkowników internetu ze swoim serwisem. Witrynę internetową można promować na całą masę sposobów – dziś popularne są akcje promocyjne przeprowadzane na portalach społecznościowych. Powinniśmy pracować nad jak najliczniejszą grupą użytkowników odwiedzających nasz serwis. Im większą liczbę sprowadzimy do nas osób chcących zakupić nasz produkt tym lepiej.

Pozycjonowanie (SEO)

Aby z dużą skutecznością przyciągnąć do nas potencjalnych klientów należy określić miejsce gdzie można ich znaleźć w internecie. Najlepszym miejscem na umieszczenie swojej reklamy są portale lub witryny, gromadzące dużą liczbę zainteresowanych naszą branżą osób. W przypadku gdy jesteśmy w stanie pozyskać dużo odwiedzin użytkowników zainteresowanych tematyką naszej strony z pewnością pomoże nam to odnieść sukces.

Jeśli uważasz, że nie dasz rady samemu przeprowadzić poprawnie taką analizę możesz zapłacić za nią jakiejś firmie. Pod żadnym pozorem jednak nie należy jej ignorować. Pamiętajmy, że nasza strona www jest dla naszych użytkowników a nie dla nas, dlatego przede wszystkim ma być użyteczna, a nie atrakcyjna dla oka.


Write A Comment