Giełda Tekstów to polski serwis pośredniczący w handlu tekstami SEO. W serwisie mogą się rejestrować zarówno autorzy, chcący zarobić nieco pieniędzy, jak i webmasterzy, zainteresowani zakupem tekstów. Zarabiać jako autor można w serwisie na dwa sposoby – poprzez sprzedaż własnych tekstów na dowolny temat lub poprzez wykonywanie zleceń. Głównym i bardziej pewnym źródłem zarobku są zlecenia, ale warto dodawać również własne teksty SEO, gdyż dają one zarówno szersze możliwości doboru tematyki, jak i umożliwiają zdobycie statusu Super Autora, który otwiera perspektywy większego zarobku. Generalnie, warto dodawać teksty systematycznie i nie zrażać się niepowodzeniami. Każdy kolejny tekst, jak i wykonane zlecenie, jest cennym doświadczeniem. Serwis umożliwia autorowi samodzielne ustalenie ceny tekstu – warto się jednak poważnie zastanowić nad jej wysokością. Domyślnie proponowane przez stronę ceny są z reguły zawyżone i trzeba wybrać niższą kwotę.

Warto pomyśleć również nad słowami kluczowymi. Wyszukiwarka serwisu domyślnie sortuje teksty według ilości ich wystąpień, toteż większe szanse na sprzedaż mają teksty SEO zawierające sporo powtórzeń popularnych słów kluczowych. Serwis wprowadza tu duże ułatwienie, dostarczając statystyki na temat najczęściej szukanych słów kluczowych, sprzedaży w poszczególnych kategoriach, a także ostatnio sprzedanych tekstów SEO. Nawet pobieżna analiza tych danych pozwala uzyskać dobry obraz sytuacji i wypracować taktykę pisania tekstów tak, aby jak najwięcej zostało sprzedanych. Jak więc widać, giełda tekstów to zdecydowanie wart uwagi sposób zarabiania pieniędzy przez Internet – trzeba jednak poznać pewne reguły które nią rządzą.

Jak pisać teksty SEO?

Teksty SEO, wykorzystywane do pozycjonowania stron internetowych, powinny spełniać kilka warunków, żeby były skuteczne. Najważniejsze są oczywiście słowa kluczowe i tematyka. Ponieważ tekst SEO ma zawierać odnośniki ukryte pod pewnymi słowami, dlatego słowa kluczowe muszą się pojawiać odpowiednio często (ale nie za często, żeby nie męczyły potencjalnego czytelnika). Jeśli chcemy sprzedać tekst SEO, musimy również dobrze dobrać tematykę. Statystyki pokazują, że najpopularniejszymi tematami wśród webmasterów kupujących teksty SEO są medycyna, kosmetyka, zdrowie, internet (usługi internetowe, pozycjonowanie, tworzenie stron www), tematy związane z ekonomią (w szczególności giełda oraz bankowość – kredyty, pożyczki, lokaty) i turystyką.

Niedobrym pomysłem jest z kolei pisanie tekstu SEO który szybko straci aktualność, czyli opisywanie obecnych wydarzeń. Mało popularne są również testy o nauce, sztuce, show-biznesie, sporcie czy kulinariach. Długość tekstu SEO zasadniczo może być dowolna, ale najchętniej kupowane są te o długości między 1000 a 3000 znaków. Taki tekst, w zależności od poziomu merytorycznego, można spokojnie sprzedać za kwotę między 1, 50 zł a nawet 5-6 zł. Należy jednak rozsądnie dobrać cenę – tekst zbyt drogi ma znacznie ograniczone szanse na sprzedaż. Trzeba też pamiętać o wartości merytorycznej – nie ma to być traktat naukowy, ale warto żeby nie zawierał nieprawdziwych informacji oraz błędów stylistycznych, ortograficznych lub interpunkcyjnych.


Write A Comment