Linked in

Reklama na LinkedIn: hit czy kit?

Praktycznie każda kampania marketingowa prowadzona jest przy wykorzystaniu Google, Facebooka czy też Twittera – zastanawiałeś się jednak kiedyś nad reklamą na portalu LinkedIn? Czy reklama umieszczona właśnie tam może być skuteczna? Dziś spróbujemy odpowiedzieć sobie na to i kilka innych pytań. Zaczynamy!

LinkedIn, a kwestie marketingu internetowego

LinkedIn to aktualnie najpopularniejszy serwis zrzeszający profesjonalistów z różnych dziedzin. Warto wiedzieć, że jeżeli chodzi tylko o nasz kraj, to zarejestrowanych jest aktualnie ponad 3, 5 miliona użytkowników. Szacuje się, że około jedna siódma z nich podejmuje kluczowe decyzje w firmach, co sprawia, że reklama na takim portalu może przynieść naprawdę wiele korzyści.

Zalety reklamy na LinkedIn

1. Bardzo duże możliwości targetowania

Jedną z głównych zalet reklamy na LinkedInie są przede wszystkim ogromne możliwości targetowania, co wiąże się z dużą liczbą dostępnych kryteriów pozwalających precyzyjnie zdefiniować naszą kampanię. Czynniki, które brane są pod uwagę to m. in. branża, obowiązki służbowe, płeć, wiek, doświadczenie czy umiejętności. Musimy sobie jednak zdawać sprawę z tego, że aby kampania reklamowa została w ogóle uruchomiona, grupa docelowa powinna liczyć minimum 1000 osób, choć zaleca się, aby ilość ta była zdecydowanie większa.

2. Monitorowanie konwersji

Reklamodawca, korzystający z portalu LinkedIn może z łatwością monitorować swoją kampanię, dzięki intuicyjnym narzędziom, jakie udostępniane są reklamodawcom.

3. Szum reklamowy, a właściwie jego brak

Dzięki temu, że LinkedIn nie jest tak popularny jak Facebook, reklama umieszczona właśnie na tym portalu ma większą szansę zaistnieć w świadomości odbiorcy.

4. Zaufanie

Treści, jakie umieszczane są na LinkeIn, są przede wszystkim profesjonalne, wartościowe i merytoryczne, co znacząca ułatwia prowadzenie kampanii marketingowej. Kiedy reklama prezentowana jest w takim właśnie otoczeniu, to wzbudza zdecydowanie większe zaufanie.

5. Trzy podstawowe formy reklamy

W tym punkcie sprawa nie jest już taka oczywista, ponieważ to, co dla jednych może być zaletą, dla innych będzie wadą systemu reklamowego LinkedIn. Chodzi tutaj o trzy podstawowe firmy reklamy, które w porównaniu z tym, co oferuje Facebook, nie brzmią może imponująco, jednak pamiętać należy o tym, że mówimy tutaj o samoobsługowym systemie reklamowym, którego siłą powinna być prostota i tak właśnie wygląda to w przypadku LinkedIn. Trzy podstawowe formy reklamy, o których mowa to:

• wpisy sponsorowane,
• reklamy tekstowe,
• sponsorowane wiadomości InMail.

Wady reklamy na LinkedIn

1. Koszty kampanii marketingowej

Podstawową wadą, która zniechęca wielu potencjalnych reklamodawców do rozpoczęcia kampanii na LinkedIn, jest przede wszystkim to, że jest ona po prostu droga. Żeby zobrazować nieco sytuację, wystarczy powiedzieć, że koszt kliknięcia, w zależności od parametrów, jakie zdefiniujemy, będzie średnio dwa lub trzy razy wyższy niż na Facebooku (może to być jednak jeszcze więcej!)
Jeżeli chodzi o średnie koszty związane z wysłaniem wiadomości do jednej osoby, to musimy się liczyć z kwotami oscylującymi wokół 2 złotych.

2. Interfejs

W tym wypadku chodzi głównie o to, jak wypada interfejs reklamowy portalu LindkdIn w porównaniu z interfejsem Facebooka. Trudno nie zauważyć, że system LinkdIn oferuje o wiele mniejsze możliwości, jednak cechuje się naprawdę intuicyjną obsługą, co dla osób początkujących będzie dużym ułatwieniem. Trzeba sobie jednak uczciwie powiedzieć, że osoby, które korzystały z platformy Facebooka, mogą być jednak nieco rozczarowane.

Podsumowanie

Reklama na LinkedIn ma sporo zalet, jednak przed podjęciem decyzji o tym, czy chcemy się nią zainteresować na poważnie, musimy sobie odpowiedzieć na pytanie, czy ruch i leady, które pozyskamy dzięki LinkedIn, są dla naszej firmy warte swojej wyższej ceny. W niektórych branżach klient pozyskany z portalu LinkedIn będzie miał zdecydowanie większą wartość niż ten, którego pozyskamy dzięki kampanii na Facebooku. Jednoznaczna odpowiedź nie jest tu więc możliwa, wszystko zależy od tego, w jakiej branży działamy i jaka jest nasza grupa docelowa. Z pewnością można jednak powiedzieć, że potencjał reklamowy LinkedIn jest wart uwagi.

Podobne wpisy