W niemal każdym międzynarodowym przedsiębiorstwie czy nawet w Polskim firmach o szerokim zasięgu działalności zatrudniony jest na stałym etacie co najmniej jeden grafik komputerowy. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta, w chwili obecnej, gdzie Internet stanowi o naszym „być albo nie być” naprawdę nie sposób obyć się bez swojego internetowego terytorium, gdzie każdy użytkownik lub potencjalny klient może zapoznać się z ofertą firmy.

Z tych przyczyn grafik komputerowy powinien znaleźć swoje miejsce w kadrze pracowniczej. Ale, wbrew powszechnie panującym stereotypom, grafik nie powinien być zamkniętym odludkiem we flanelowej koszuli, przelewającym swą wizję na ekran monitora. Grafik powinien bowiem wiedzieć, czym żyje firma, na jakim wrażeniu wywoływanym na klienteli ma sprawiać i czego oczekują od swojej strony przełożeni.

Powinien także wziąć pod uwagę politykę firmy i to jej podporządkować obraz przedsiębiorstwa w Internecie, tworząc spójną i klarowną wizytówkę, dzięki której podmiot gospodarczy ma szansę nie tylko na pozyskanie szerokiej klienteli, ale i zdobycie zaufania – co jest warunkiem zaistnienia i utrzymania się na rynku na dłuższą metę.

Nie jest łatwo tworzyć projekty graficzne, kiedy nie mamy pojęcia o tym, co dzieje się poza murami firmy, a co znacząco wpływa na jej pozycję rynkową. Dlatego właśnie grafik komputerowy powinien ściśle współpracować i konsultować się ze specjalistą do spraw public relations firmy i to wraz z nimi stworzyć spójną koncepcję autokreacji w Internecie. Nie zapominajmy, że e-PR to najprężniej rozwijający się segment dziedziny public relations. A w tym segmencie graficy komputerowi zajmują miejsce kluczowe.

Profesjonalny projekt graficzny

Niezależnie od tego w jakiej branży działamy, obecnie posiadanie własnej strony internetowej jest wręcz koniecznością. Coraz więcej osób wykorzystuje Internet do tego by znaleźć wykonawców konkretnych usług czy też sprzedawców określonych produktów. W związku z tym, bez wątpienia warto zainwestować w dobrej jakości stronę internetową, która przyciągnie uwagę potencjalnych klientów i zachęci ich do zagłębienia się w jej treść. Aby jednak było to możliwe, potrzebny jest nam utalentowany grafik komputerowy. Tylko jak takiego znaleźć?

Oczywiście na myśl przychodzi nam od razu Internet, gdzie z pewnością ogłasza się mnóstwo fachowców z tej dziedziny. Pamiętajmy jednak aby nie kierować się wyłącznie ceną proponowaną przez poszczególne osoby, ale przede wszystkim sprawdźmy portfolio jakie przedstawi nam wybrany grafik komputerowy.
Jeśli tylko mamy taką możliwość warto podpytać znajomych o fachowców godnych polecenia. Obecnie mnóstwo osób korzysta z ich usług, dlatego niewykluczone, że ktoś z naszego otoczenia ma kontakt ze sprawdzonym grafikiem, który zaprojektuje naszą stronę w taki sposób jak sobie tego życzymy.

Identyfikacja wizualna

Pozycjonowanie, marketing czy monitoring – często w kontekście projektowania i zwiększenia widoczności strony internetowej mówi się o tych kwestiach. Jednak zapomina się o warstwie wizualnej, ogromnej roli jaką odgrywa grafika, estetyczny oraz prosty front-end. To nie tylko layout czy pojedynczy logotyp, ale także cała identyfikacja wizualna. Składa się na nią znak firmowy, wygląd strony, materiały reklamowe, a w przypadku e-commerce, także opakowania produktów czy listy i mailingi wysyłane klientom. Tutaj na scenę wkracza grafik komputerowy, który jest niezwykle ważny w procesie tworzenia stron www oraz w samej sprzedaży.

Właściciel portalu przedstawia mu swoją koncepcję, a także oczekiwania, a rolą projektanta jest przerodzić pomysły w skuteczne, atrakcyjne grafiki. Badania pokazały, że sposób rozmieszczenia elementów wizualnych w witrynie, ich prostota oraz nowoczesność znacznie zwiększają zaangażowanie klientów, dostarczają im doznań estetycznych i sprawiają, że chętniej wracają na daną stronę. Nie sposób zaprzeczyć, że dobry oraz utalentowany graphic designer to jedna z ważniejszych osób w przedsiębiorstwie, indywidualnych działaniach biznesowych.


Write A Comment