Czy rozdawanie ulotek i upominków reklamowych ma jeszcze sens?
Chcąc skutecznie wypromować firmę, czy produkt, jako marketing owiec musisz stale dokonywać trudnych wyborów – z jakich narzędzi skorzystać, aby Twoje działania były skuteczne, aby spełniały zakładane cele marketingowe. Często korzysta się z różnego typu artykułów promocyjnych. Upominki reklamowe, darmowe próbki, gadżety i ulotki stale cieszą ogromną popularnością. Czy jednak są skuteczne? Jeśli tak, to od czego ta skuteczność zleży? Czy warto rozdawać gadżety i ulotki? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w tym artykule.
To od czego trzeba zacząć to określenie celu planowanych działań marketingowych (promocyjnych) oraz grupy docelowej. Co zatem jest naszym celem? Zwiększenie świadomości marki, przywiązanie do firmy klientów, pozyskanie nowych klientów, a może zwiększenie sprzedaży? W zależności od tego, co chcemy zrobić wykorzystany gadżet, jak i sposób jego wykorzystania będą różne. Na przykład, jeśli chcemy zwiększyć sprzedaż, to zamiast rozdawać smycze każdemu, kogo spotkamy na ulicy po prostu oferujmy je tylko do zakupionych pendrive’ów.
Decydując się na upominki reklamowe, czy też ulotki trzeba również pamiętać o tym, że oferowany gadżet musi dla klienta być czym użytecznym, czymś co mu się rzeczywiście przyda, a nie czymś co wrzuci do szuflady albo co gorsza – do kosza i zapomni o wszystkim. To samo tyczy się ulotek – informacje tam zawarte muszą być interesujące dla odbiorcy. Tylko wtedy mamy szanse na dotarcie do potencjalnych klientów. Co z tego, że damy komuś czapeczkę, skoro on nie znosi czapeczek? Co z tego, że damy dziecku kalendarz skoro ono woli jakąś fajną zabawkę? Ano właśnie, efekty naszych działań będą w najlepszym razie nikłe.
Z tych właśnie powodów, zanim zdecydujesz się na rozdawanie gadżetów i ulotek każdemu kogo spotkasz na ulicy – zastanów się, czy da to jakikolwiek efekt zbliżający Cię do zaplanowanego celu?