Pozycja się liczy

W obecnych czasach strony internetowe posiadają różnorodne przedsięwzięcia, zarówno te mocno komercyjne jak i te prospołeczne oraz darmowe. Bez względu na to, czy naszą życiową misją jest sprzedaż butów lub idei, ważne jest, aby informacje na nich zawarte, docierały do jak największego grona zainteresowanych. W przypadku dużych czy mniejszych biznesów liczy się przede wszystkim zysk, który one generują. Duży oznacza więcej pracy, więcej produktów i – przynajmniej w teorii – wyższe zarobki. To, jak dana strona będzie się “sprzedawać” w sieci, zależy od jej pozycjonowania w wyszukiwarkach. Im wyżej się wyświetla w wyszukiwarkach, tym lepiej dla niej. Musimy o tym pamiętać, bo na to mamy wpływ, a nawet jeśli nie znamy się za bardzo na tym co w Internecie piszczy, warto się tym zainteresować.  

1.Pozycja strony w sieci – ważna rzecz 

2.SEO dla każdego, kto chce odnieść sukces 

3.Wiedza zawsze na czasie 

4. Media społecznościowe mają znaczenie 

5.Do roboty! 

Pozycja strony w sieci – ważna rzecz 

To jak nasza strona pozycjonuje się w wyszukiwarce Google możemy sprawdzić sami. Możemy sobie sami dobrać taki system monitorujący, który nam odpowiada. Dobrze by było by system ów miał możliwość zamontowania na smartfonie pod postacią czytelnej aplikacji. Pozwoli to nam na sprawdzanie naszej witryny na bieżąco, bez konieczności kontaktu z komputerem stacjonarnym czy laptopem. Możemy w ten sposób sprawdzać pozycje słów kluczowych. Do tego używamy takich ogólnie dostępnych systemów jak: Seostation, Webpozycja, Stat4seo, Senuto, czy np. Semstorm. Dużą pomocą przy stawianiu pierwszych kroków w tego typu działaniach, mogą służyć fachowe portale internetowe, takie jak Zgred.pl. Znajdziemy tu wiele interesujących informacji, które na pewno się nam przydadzą w dalszej pracy nad polepszaniem pozycji naszej witryny w sieci. 

SEO dla każdego, kto chce odnieść sukces 

Wystarczy w wyszukiwarkę wpisać frazę: jak sprawdzić pozycjonowanie strony w Google, a duża część naszych wątpliwości ulegnie rozwianiu. W specjalistycznych artykułach, które pojawią się w wynikach szukania, znajdziemy odpowiedzi na nurtujące nas pytania. SEO to skomplikowany i wielokomórkowy organizm, w którym masa szczegółów ma swoje znaczenie. Dobre ich wykorzystanie składa się na ostateczny sukces w sieci. W przypadku SEO dobrze jest współpracować z fachową agencją, która na bieżąco będzie nam przedstawiała szczegółowe raporty, pozwalające nam śledzić to, co się dzieje z naszą stroną. Zaletą takiej współpracy będzie także fakt, że agencja taka pomoże wdrożyć nam programy naprawcze, dzięki którym będziemy mogli odnieść większy sukces. Fachowość, doświadczenie oraz realne wykorzystanie dostępnych narzędzi, zaoszczędzi nam sporo czasu, nerwów i pieniędzy. Dzięki współpracy z solidną agencją SEO będziemy mogli się skupić na tym co nam wychodzi najlepiej, czyli na naszej codziennej pracy.  

Wiedza zawsze na czasie 

Ponieważ wiedzy nigdy za wiele warto doszkalać się czytając o SEO i innych tematach z nim związanych. Tu z pomocą mogą przyjść takie strony, jak Zgredopedia. Znajdziemy tam na bieżąco całą masę ważnych faktów, które pomogą nam uporządkować naszą, czasem nieco chaotyczną, wiedzę. Możemy się tam dowiedzieć, że Senuto i Semstrom pozwolą nam w Polsce sprawdzić widoczność słów kluczowych na danej witrynie. W przypadku widoczności zasada jest prosta – rosnąca widoczność to bardzo dobry prognostyk, spadająca zaś – zły objaw, któremu należy jak najszybciej zaradzić. Taka wiedza jest bardzo istotna z punktu widzenia marketingowego. Widzimy od razu gdzie występują niedobory. Jeśli nie do końca czujemy się mocni w tych tematach, fachowy audyt SEO zlecony odpowiedzialnej firmie, na pewno nam pomoże w ustaleniu optymalnych działań krótko- oraz długofalowych.  

Media społecznościowe mają znaczenie 

W przypadku działań mających wpływ na pozycjonowanie naszej witryny, trzeba także pamiętać o tym, co robimy w mediach społecznościowych, jaki obraz naszej firmy tam “sprzedajemy”. Social Media nie dają bezpośredniego przełożenia na materię SEO, ale pozwalają wytworzyć pożądany obraz marki wśród odbiorców poprzez różnorakie działania. Linki z mediów społecznościowych mają parametr nofollow, a profile umieszczone na takich mediach oraz dobrze tam prowadzone, podbijają pozycjonowanie stron. W ten sposób możemy obniżyć pozycjonowanie złych opinii w sieci – o ile takie są. Warto więc pamiętać o tych mediach na co dzień. Wyniki uzyskiwane dzięki mediom społecznościowym można monitorować w oparciu o takie rozwiązania jak: Sentione albo Brand24. Warto także na bieżąco sprawdzać swoje statystyki w Google Analytics oraz w Google Search Console. Te rozwiązania są znane fachowcom pod skrótami GA i GSC.  

Do roboty! 

Uzbrojeni w taką wiedzę możemy przystąpić do działania, ale jeśli wydaje nam się to zbyt skomplikowane, warto skorzystać z umiejętności takich firm jak Agencja SEO ZGRED. Dzięki ich fachowości, solidności oraz znajomości narzędzi będzie to o wiele łatwiejsze i zapewne szybciej przyniesie oczekiwane przez nas skutki.

Podobne wpisy